Skip to main content

Wij zijn Veldman,
aangenaam!

Historie

In 1963 startte de ouders van huidige eigenaar Theo Veldman met een wassalon in Den Helder. De zaken liepen goed, maar toen de wasmachine aan een opmars begon en steeds meer particulieren die zelf een huis hadden, legde Veldman zich toe op grootverbruikers. In 1978 leidde dat tot de opening van een industriële wasserij.

De groeiende vraag van horecaondernemers naar kwalitatief hoogwaardige linnenpakketten, bracht Veldman er in 1989 toe om ook linnengoed te verhuren aan bedrijven. Eerst alleen in de Noordkop, maar al snel breidde het werkgebied van Veldman Linnenverhuur zich uit naar heel Nederland. Theo verkocht de wasserij in 1990 en ging verder met Veldman Linnenverhuur. Dit bedrijf heeft 33 jaar uitsluitend linnengoed verhuurd en in samenwerking met 27 wasserijen door heel Nederland werd het linnengoed gewassen. Omdat de wasserijcapaciteit in Nederland terugloopt is Veldman Linnenverhuur in 2023 weer een wasserij opgestart om leveringen aan klanten te kunnen garanderen.

Missie & visie

Ons doel is eraan bij te dragen dat uw gasten terugkomen. Dat onze producten bijdragen aan het kwaliteitsniveau in uw bedrijf. We hanteren eerlijke prijzen voor een goed product. Samen met onze klanten bekijken we welk pakket en welke diensten het best aansluiten op de vraag.

Duurzaam ondernemen is een vanzelfsprekend onderdeel van onze werkwijze. Waar dat kan, kiezen wij voor duurzaam en milieubesparend. Ook de partners waarmee wij veel samenwerken stellen alles in het werk om maatschappelijk verantwoord te werk te gaan en om het milieu zo min mogelijk te belasten. Naast verduurzamingsacties in de wasserijen – denk aan nieuwe machines die water, energie en schoonmaakmiddelen besparen – zijn wij ook bezig met ecologische innovaties op textielgebied. Het gebruik van ecologisch katoen was daarin de eerste stap. Biologisch verbouwd en goed voor de boeren. Een deel van ons linnengoed is daarom ook gecertificeerd met een GRS of het GOTS-keurmerk.

Nieuwsgierig geworden?

Wij vertellen u graag persoonlijk wat we voor uw bedrijf kunnen betekenen.
Bel of mail ons nu voor een vrijblijvende afspraak!

Veelgestelde vragen

Wanneer en hoe laat komt de wasserij?

De wasserijen hanteren vaste rijdagen en zullen daar niet zonder goede reden van afwijken. De routes worden zo efficiënt mogelijk ingedeeld. Daarbij wordt rekening gehouden met locaties van andere klanten, het verkeer en inrij-tijden van de verschillende gemeenten. Daarom kan het zijn dat ze niet op de door u gewenste tijden komen leveren.

Wat moet ik doen met linnengoed dat niet voor mij is of niet schoon is?

Hiervoor gebruiken wij een systeem met rode en groene zakken. De rode zijn bedoeld voor afgekeurd linnen en linnengoed dat niet tot uw pakket behoort. Deze zakken halen wij graag bij u op. In de groene zakken mogen de items die niet schoon zijn of misschien tijdens transport vuil zijn geworden. De groene zakken mogen mee met de wasserij zodat dit nogmaals behandeld kan worden.

Wat is G.R.S en G.O.T.S linnengoed? Waar staat dat voor?

In de wereld van linnen zijn een groot aantal verschillende labels die als keurmerk kunnen gelden voor een bepaald product. Een veel voorkomend keurmerk is G.O.T.S, oftewel Global Organic Textile Standard. Deze producten bevatten de garantie van een biologische oorsprong, evenals een milieuvriendelijk en sociaal verantwoorde verwerking. Lees voor meer informatie verder op https://global-standard.org/certification-and-labelling.

Een stap verder is het label G.R.S., oftewel Global Recycling Standard, hierbij kijkt men naar het recyclen van zowel het katoen- als het polyester gedeelte in het linnen. Er hoeft dus minder katoen geproduceerd te worden. Wij bij Veldman zien dit als een groot voordeel en zetten deze producten al enige tijd in bij onze Linnenkoerier-klanten en zien ook steeds meer hotels en restaurants deze keuze maken.

Ik heb geen opslagruimte voor linnengoed, wat nu?

Wij denken in dat geval graag met u mee. Bij het opstarten van een samenwerking zullen we kijken naar het aantal en de indeling van de bedden die op locatie aanwezig zijn. Op basis hiervan en in samenspraak met de wasserij – en het aantal keer dat ze kunnen wisselen per week – zullen wij een linnenpakket inzetten. Het transport zal gaan in rolcontainers of wanneer dit niet mogelijk is, in waszakken.

Dit zeggen onze klanten:

  • Ik begon steeds meer tegen de wissels op te zien. Steeds weer al dat beddengoed in de was. Nu besteed ik het uit aan Veldman en dat ontlast mij enorm. Nu is het weer leuk om gasten te ontvangen!

    — Irma, eigenaar B∧B
  • Jarenlang hebben wij in ons restaurant gewerkt met disposables, omdat we dat het meest eenvoudig vonden. Tot we in contact kwamen met een van de adviseurs van Veldman. Die rekende ons voor dat tafellinnen eigenlijk helemaal niet duurder is. En natuurlijk is het veel mooier. We werken nu een klein half jaar met Veldman en dat bevalt ons goed. En ook onze gasten reageren enthousiast.

    — Gert-Jan, gastheer
  • We hebben al diverse wasserijen gehad, maar altijd was er wat. Afspraken werden niet nagekomen, het linnen was niet goed schoon of de prijs was te hoog. Sinds we zaken doen met Veldman, zijn er geen problemen meer. Ze werken met veel wasserijen samen en leveren prima werk voor een goede prijs. Doordat ze combinaties kunnen maken, krijgen wij via Veldman een scherpere prijs dan we zelf rechtstreeks krijgen bij wasserijen. Een win-winsituatie dus.

    — Stephan, parkmanager
  • Wij willen de gasten op ons bungalowpark zoveel mogelijk ontzorgen. Daar hoort ook het leveren van linnenpakketten bij. Dat regelen wij via Veldman. Keurig volgens afspraak krijgen wij de pakketten aangeleverd, geseald en altijd vlekkeloos fris en schoon. Wij zijn heel tevreden.

    — Michael, facilitair manager